- Szczegóły
- Autor: Norbert Kowalski
- Kategoria: Publikacje i filmy
Środowiskowe i zdrowotne znaczenie ekologicznej produkcji rolnej
Ekologiczna metoda produkcji rolnej pełni podwójną funkcję społeczną: z jednej strony dostarcza produktów najwyższej jakości, a z drugiej strony jest działaniem w interesie publicznym, ponieważ przyczynia się do ochrony środowiska i wpływa na rozwój obszarów wiejskich. Publikacja przedstawia założenia rolnictwa ekologicznego i omawia środowiskowe i zdrowotne następstwa ekologicznej produkcji rolnej.
- Szczegóły
- Autor: Norbert Kowalski
- Kategoria: Publikacje i filmy
Sposób na sukces – przetwarzanie i sprzedaż produktów z gospodarstwa rolnego
Wielkopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Poznaniu w ramach „Sieci na rzecz innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich” przygotował filmy prezentujące dobre praktyki w obszarze przetwórstwa żywności oraz jej sprzedaży. Celem tego przedsięwzięcia jest zachęcenie rolników do rozwoju przedsiębiorczości, co w dalszej perspektywie może zwiększyć konkurencyjność ich gospodarstw na rynku.
- Szczegóły
- Autor: Norbert Kowalski
- Kategoria: Publikacje i filmy
Ciekawe rośliny w rolnictwie ekologicznym
Gospodarowanie metodami ekologicznymi jest przedsięwzięciem bardzo trudnym, wymagającym bezwzględnego zaangażowania i ogromnych nakładów pracy oraz – wbrew pozorom – dużych nakładów finansowych, na co w dobie dzisiejszej globalizacji nie każdy chce się decydować. W publikacji przedstawiono propozycje uprawy metodami ekologicznymi roślin mniej popularnych, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem ze strony sprzedających, jak i kupujących. Omówiono ich podstawowe wymagania i możliwe zastosowanie.
- Szczegóły
- Autor: Norbert Kowalski
- Kategoria: Publikacje i filmy
Innowacyjne rozwiązania w hodowli roślin ogrodniczych
W polskim ogrodnictwie hodowla roślin skierowana jest na tworzenie i wdrażanie postępu biologicznego. Pracownicy naukowi Instytutu Ogrodnictwa w Skierniewicach podejmują wiele działań w kierunku wprowadzenia do uprawy nowych gatunków roślin i nowych technologii uprawy. Wzrost produkcji i jakości produkowanych warzyw i owoców jest ściśle związany ze zmianami w technologii i dystrybucji warzyw i owoców, w doborze nowych odmian i nowych systemach uprawy. Jest to proces niezbędny, ponieważ tylko produkty o najwyższej jakości mogą być oferowane na wszystkie rynki świata.
- Szczegóły
- Autor: Norbert Kowalski
- Kategoria: Publikacje i filmy
Mała przedsiębiorczość na obszarach wiejskich
Film prezentuje kilka przedsięwzięć pozarolniczych z terenu Wielkopolski, aby zainspirować do podjęcia inicjatyw w kierunku tworzenia pozarolniczych źródeł dochodu. Inicjatywy te rozwijane są na bazie posiadanego potencjału, najczęściej opierane na produkcji rolniczej lub posiadanej infrastrukturze oraz kapitale ludzkim. Powstają małe przetwórnie, wytwarzając produkty lokalne o wysokiej jakości. Rozwijają się punkty usługowe, z których korzystają nie tylko mieszkańcy obszarów wiejskich, ale także mieszkańcy miast. Dynamicznie rozwija się agroturystyka, wykorzystująca walory krajobrazowe polskiej wsi oraz coraz większe zapotrzebowanie na wypoczynek na terenach wiejskich.
- Szczegóły
- Autor: Norbert Kowalski
- Kategoria: Publikacje i filmy
Wprowadzenie do uprawy nowych gatunków warzyw i owoców w celu poszerzenia asortymentu płodów rolnych
Publikacja przedstawia nowe gatunki warzyw i owoców, którymi warto zainteresować zarówno producentów, jak i konsumentów. Producenci poszerzają swoje możliwości w zakresie uprawy nowych gatunków, które posiadają duże wartości odżywcze i prozdrowotne dla człowieka. Z tego względu mogą być atrakcyjne dla poszukującego nowości konsumenta. Zwiększenie asortymentu oferowanych warzyw i owoców jest więc korzystne dla producenta i kupującego. Nie ma wątpliwości, że promowanie uprawy nowych gatunków warzyw i owoców jest opłacalne dla obu stron!.
- Szczegóły
- Autor: Norbert Kowalski
- Kategoria: Publikacje i filmy
Marketing dla rolników. Podstawy teoretyczne i wskazówki dla praktyków
Widzimy ogromną potrzebę wzmocnienia produktów przygotowywanych przez rolnika, by mógł lepiej zaistnieć w świadomości konsumenta. Niezbędne jest zatem przekazanie Państwu kompendium wiedzy z zakresu marketingu, tak by można było z niego korzystać. Mamy nadzieję, że informacje zawarte w publikacji zachęcą Państwa do wprowadzenia zmian we własnych gospodarstwach.